Studiebesök i Stockholm 31 maj 2011 på Trafikverket och Tekniska muséet
Studiebesöken gjordes av klass TE1 från Brogårdsgymnasiet i Kristinehamn inom ramen för kursen TMS - Teknik Människa Samhälle.
På Trafikverkets kontor på Vattugatan berättade Rasmus Sandsten om bygget av Citybanan och bl.a. om behovet av en utbyggd infrastruktur i Stockholmsregionen, som växer med 40 000 invånare per år. Vid Riddarholmen visade Rasmus det pågående bygget av sänktunneln mellan Söder Mälarstrand och Riddarholmen.
Efter lunch på Estniska skolan i Gamla stan åkte vi T-bana och buss till Tekniska muséet, där vi guidades på utställningen NASA - A Human Adventure och såg på egen hand kommunikationsutställningen Kom.nu.då om från tryckpress till Internet. Resan till Stockholm gjordes med SJ:s Intercitytåg.
Här finns alla bilder: Klicka här, på Bildspel och tangenten F11.